2017/09/24 راهنمای سفر بدون دیدگاه

اندونزی یکی از کشورهای آسیـای جنوب شرقی هست که با بیش از هفده هزار جزیره، هر ۱۰۰۰ روپیه اندونزی چقدر است به منظور هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای منحصر بـه فرد ارائه مـی‌دهد. هر ۱۰۰۰ روپیه اندونزی چقدر است درون این مطلب از زرین نما هزینـه های سفر بـه اندونزی این مجمع‌الجزایر زیبا را برایتان آماده کرده‌ایم. هر ۱۰۰۰ روپیه اندونزی چقدر است با ما همراه باشید.

هزینـه های سفر بـه اندونزی چقدر است؟

قبل از شروع سفر خود بـه هر کشور و یـا شـهری، بهتر هست هزینـه‌های تقریبی کـه در مقصد خود خواهید داشت را بدانید که تا بتوانید برنامـه‌ریزی بهتری به منظور سفر بـه یـادماندنی خود داشته باشید. درون این مقاله زرین‌نما بلاگ سعی کرده‌ایم هزینـه تقریبی خورد و خوراک و رستوران‌‌ها، هزینـه‌های حمل و نقل درون اندونزی و هزینـه‌های اینترنت و خدمات موبایلی درون این کشور زیبا را برایتان آماده کنیم که تا با خیـالی آسوده‌تر به منظور سفرتان برنامـه‌ریزی کرده و سفر خود شروع کنید.

قبل از اینکه بـه بررسی هزینـه های سفر بـه اندونزی بپردازیم، لازم بـه ذکر هست که با توجه بـه این کـه هزینـه‌های اقامت، بلیط و همچنین هزینـه‌های مربوط بـه دریـافت پاسپورت و ویزا درون زمان‌های مختلف متغیر هستند، به منظور اطلاع از این هزینـه‌ها مـی‌توانید با کارشناسان ما درون زرین نما تماس بگیرید.

[c][/c]

قبل از مطالعه هزینـه سفر بـه اندونزی، پیشنـهاد مـی‌کنیم کـه مطالب قبلی زرین نما درون رابطه با اندونزی را به منظور آشنایی بیشتر با این کشور مطالعه نمایید:

قبل از اینکه هزینـه سفر بـه کشور اندونزی را بررسی کنیم، بهتر هست که اطلاعاتی راجع بـه واحد پول این کشور داشته باشید:

روپیـه اندونزی (به انگلیسی: هر ۱۰۰۰ روپیه اندونزی چقدر است Indonesian rupiah، بـه زبان بومـی: Rupiah Indonesia) با کد ایزوی IDR، یکای پول رایج درون کشور اندونزی بوده و هر ۱۰۰۰ روپیـه اندونزی درون حال حاضر (مـهر ماه ۱۳۹۶) حدود ۲۵۰۰ ریـال است. اسکناس‌های رایج استفاده شده درون این کشور اسکناس‌های ۲۰۰۰، ۵۰۰۰، ۱۰۰۰۰، ۲۰۰۰۰، ۵۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰۰ روپیـه‌ای بوده و سکه‌های رایج استفاده شده درون اندونزی نیز ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیـه‌ای هستند. درون سفر بـه این کشور سعی کنید کـه اسکناس‌های کمتر از ۲۰ هزار روپیـه‌ای را همراه خود داشته باشید که تا برای پیدا پول خرد بـه مشکل برنخورید. درون این کشور اکثرا بایستی از روپیـه استفاده کنید، ولی درون برخی مکان‌ها مانند هتل‌ها و یـا بازاها نیز ممکن هست که بتوانید از دلار و یـا یورو استفاده کنید.

در اندونزی انتخاب‌های متعددی به منظور جابجایی درون داخل شـهر و یـا بین شـهرهای این کشور دارید کـه در ادامـه مـی‌توانید فهرستی از آن‌ها را مشاهده کنید:

استفاده از مـینی‌ون‌ها

این مـینی‌ون‌ها کـه با نام Taksi Gelap نیز شناخته مـی‌شوند، معمولا درون بین شـهرهای بزرگ و در بزرگ‌راه‌ها تردد داشته و هزینـه آن‌ها اندکی بیشتر از اتوبوس‌ها است؛ کـه به ازای این هزینـه بیشتر راحتی و سرعت بیشتری را نیز تجربه خواهید کرد.

استفاده از تاکسی

استفاده از تاکسی درون اندونزی نیز امری رایج است.  در صورت استفاده از تاکسی بهتر هست تاکسی را انتخاب کنید کـه از تاکسی متر استفاده مـی‌کند. درون غیر این صورت قبل از سوار شدن بـه آن بهتر هست که درون مورد قیمت با راننده بـه توافق برسید.

استفاده از اتوبوس

اتوبوس‌ها درون شـهرهای بزرگ اندونزی مانند جاکارتا استفاده زیـادی داشته و در شـهرهای کوچک از آن‌ها استفاده چندانی نمـی‌شود. درون صورت استفاده از اتوبوس‌ها، حواستان بـه جیب‌برها بوده و مواظب پول‌ها و مدارک خود باشید.

اوجک (Ojek)

اوجک‌ها درون واقع موتورسیکلت‌هایی هستند کـه با قیمتی توافقی مـی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این موتورها را مـی‌توانید درون بازارها، ترمـینال‌ها و یـا سایر مراکز شلوغ مشاهده کنید. با استفاده از این موتورسیکلت‌ها مـی‌توانید بـه نقاطی از شـهر بروید کـه هیچ وسیله نقلیـه عمومـی بـه آن وارد نمـی‌شود.

بجاک (Becak)

بجاک نیز موتورهای سه چرخی هست که درون بعضی از کشورهای آسیـایی مانند مالزی و تایلند بـه وفور مشاهده مـی‌شوند. این موتورها درون خیـابان‌های اصلی شـهرهای بزرگ ممنوع هست ولی مـی‌توانید آن‌ها را درون بسیـاری از خیـابان‌های فرعی این کشور مشاهده کنید. قبل از استفاده از این موتورها حتما درون مورد کرایـه آن با راننده بـه توافق برسید و توجه کنید درون صورتی کـه غیر از شما مسافر دیگری نیز از آن استفاده مـی‌کند، مسیرهایتان یکی باشد که تا به مشکل نخورید. معمولا بـه سختی مـی‌شود با راننده‌های بجاک درون مورد کرایـه چانـه زد، ولی کرایـه معمولا بین ۲۰۰۰ که تا ۵۰۰۰ روپیـه بـه ازای هر کیلومتر است.

استفاده از مـینی‌بوس

مـینی‌بوس نیز یکی دیگر از وسایل جابجایی درون اندونزی هست که معمولا با نام‌های bemos یـا angkot شناخته مـی‌شود و مسیرهای آن نیز مشخص هستند. با توجه بـه اینکه کرایـه مسیرهای مختلف متفاوت است، و راننده‌ها نیز از توریست‌ها کرایـه خیلی بیشتری درخواست مـی‌کنند، بهتر هست که از شخصی آشنا بـه محل مانند کارمندان هتل قیمت اصلی کرایـه را بپرسید که تا هزینـه اضافی پرداخت نکنید.

توجه کنید کـه هزینـه استفاده از هر یک از این وسایل نقلیـه با توجه بـه شـهر و مسیرهای مختتلف متفاوت است، و معمولا هم مـی‌توان با راننده‌ها درون رابطه با کرایـه چانـه زده و به قیمت توافقی رسید. همـین طور اگر درون اندونزی به منظور جابجایی بـه فکر اجاره ماشین هستید، توجه کنید کـه هزینـه هر لیتر بنزین درون اندونزی ۸۸۰۰ روپیـه (حدود ۲۲۰۰ تومان) است.

هزینـه های خورد و خوراک درون اندونزی

در سفر بـه هر شـهر و یـا کشوری هزینـه‌های خورد و خوراک از جمله هزینـه‌هایی هستند کـه بایستی حتما بـه آن توجه شود. هزینـه‌هایی کـه در ادامـه آماده کرده‌ایم، هزینـه‌های تقریبی درون شـهر جاکارتا، پایتخت اندونزی است. درون حالت کلی، هزینـه‌های مربوط بـه خورد و خوراک درون شـهر جاکارتا ۱۷ درصد گران‌تر از تهران است؛ درون لیست زیر مـی‌توانید اطلاعاتی را درباره غذاها و خوراکی‌های معمول درون شـهر جاکارتا را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید کـه این هزینـه‌ها درون سایر شـهرهای اندونزی ممکن هست که اندکی تفاوت داشته باشند. لازم بـه ذکر هست کشور اندونزی غذاهای بسیـار خوشمزه‌ای دارد کـه در سفر بـه این کشور بـه هیچ عنوان نباید آن‌ها را از دست داد. به منظور آشنایی با این غذاها پیشنـهاد مـی‌کنیم کـه مطالب قبلی زرین نما بلاگ درون رابطه با غذاهای اندونزی را مطالعه کنید.

  • نـهار معمولی همراه با نوشیدنی: ۷۷۵۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۲۰ هزار تومان)
  • فست فود (مانند Big Mac): حدود ۴۸۰۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۱۲ هزار تومان)
  • ۵۰۰ گرم گوشت مرغ: ۲۶۰۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۶۵۰۰ تومان)
  • یک لیتر شیر پرچرب: ۲۰۰۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۵ هزار تومان)
  • ۱۲ عدد تخم مرغ: ۲۵۰۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۶۵۰۰ تومان)
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: ۱۳۰۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۳۲۰۰ تومان)
  • یک کیلوگرم سیب زمـینی: ۱۵۴۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۳۹۰۰ تومان)
  • نوشابه ۲ لیتری کوکا کولا: ۲۱۰۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۵ هزار تومان)
  • نان به منظور دو نفر و برای یک روز: ۱۵۵۰۰ روپیـه اندونزی (حدود ۴ هزار تومان)

همان طور کـه اشاره کردیم، این قیمت‌ها به منظور شـهر جاکارتا هستند؛ ولی قیمت‌ها درون شـهرهای دیگر اندونزی نیز نزدیک بـه همـین ارقام هستند. البته توجه داشته باشید کـه این قیمت‌ها ممکن هست با توجه بـه مکان و با گذر زمان تغییر کرده و اندکی متفاوت باشند. جالب هست بدانید کـه هزینـه‌های کلی درون شـهر جاکارتا تقریبا با تهران برابر هستند.

بیشتر بخوانید:

هزینـه‌های خدمات موبایل و اینترنت درون اندونزی

برای استفاده از خدمات موبایلی مانند اینترنت و مکالمـه، مـی‌توانید از سیمکارت‌های اپراتورهای همراه اول و یـا اپراتور رایتل استفاده کنید، کـه تعرفه‌های این اپراتورها را مـی‌توانید درون زیر مشاهده کنید:

هزینـه‌های خدمات موبایل درون اندونزی ؛ تعرفه‌های همراه اول هزینـه‌های خدمات موبایل در اندونزی ؛ تعرفه‌های رایتل

البته به منظور کاهش هزینـه‌های تماس خود درون کشور اندونزی پیشنـهاد مـی‌کنیم کـه در این کشور سیم کارت یکی از اپراتورهای اندونزی را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. مـی‌توانید درون بدو ورود خود بـه اندونزی و در فرودگاه‌ها یکی از سیم‌کارت‌های این کشور را خریداری کرده و از آن استفاده نمایید.

در این پست از زرین نما بـه بررسی هزینـه های سفر بـه اندونزی پرداختیم. امـیدواریم کـه برایتان مفید بوده باشد. درون صورت داشتن هرگونـه سؤال و یـا نیـاز بـه مشاوره مـی‌توانید با کارشناسان ما درون زرین نما تماس بگیرید.

منبع: lonelyplanet




[آشنایی با هزینـه های سفر بـه اندونزی || زرین نما بلاگ هر ۱۰۰۰ روپیه اندونزی چقدر است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 06 Jul 2018 18:20:00 +0000